Malam dingin Subur

Pd mlm dingin subur jugak.. ketika aku dlm prjalanan pulang dr mana ntah.. aku pn dh lupa.. masih dgn membr2 aku gak.. dgn scara sengajenye trnampak satu kemalangan yg br brlaku.. sebuah kereta telah hentam tiang LRT yg sebesar2 tiang tu.. punca kemalangan xdpt d knl pasti.. ramai gak la yg brhimpun kt situ.. kitaorgpun apa lg.. turut menyibuk utk melihat dgn lebih dekat.. ada dua org mangsa kt dalam.. sorang laki sorng pompuan.. drivernye dh tentu la lelaki.. tp apa hubungan antara mereka.. adk bradik ka, suami isteri ka.. aku x tau.. xkn nk pi tanye plak kn.. dan yg sedihnye.. driver tu x mati.. geram tul aku.. knape aku ckp camtu..?? sbb penumpang nye sudah tidak brnyawa.. trsepit dlm keadaan kaki yg dh rapat ke badan (mcm duduk sambil peluk lutut, tp btul2 rapat ke dada sbb tersepit dgn bahagian dpn kete).. mungkin ketika kemalangan dia cuba angkat kaki dia dr tersepit.. tp d sebabkn hentaman tu kuat.. bhgian dpn kete tetap sampai ke bdn dia.. agaknye la.. driver tersepit gak.. bdn dh melekat ngan stering.. tp idup lg.. sbb dr apa yg aku nmpak keadaan kete.. ketika trbabas, dan akn menghentam tiang tu.. pemandu cuba mengelak dr terkena dirinye.. maka secara x langsung bahagian penumpang laa yg akan kena teruk.. tu yg sedihnye tu.. org lain yg bawak org lain plak jd mangsa.. bawak ikut suka hati konon diri tu dh hebat, x pikir sape yg d bawa, apa yg penumpang suma rasa.. tp bila brdepan dgn keadaan cmni pandai plak selamatkn diri sindri dulu.. sape yg susah? Mreka dan kluarga mreka gak yg nk tanggung suma tu.. x abis kt situ..
Bila bomba dtg nk selamatkn pemandu yg trsepit tu.. tgh duk sibuk nk kuarkn dia.. bleh plak dia jerit maki hamun kawan tu.. tau la sakitkn.. dh tu lagi duk tgh jerit2 thn sakit.. rambut penumpang yg dh terkulai tu plak d tarik2 nye.. trhuyung hayang kepala mayat tu d buatnye.. perghh.. klu penumpang tu idup x tau la camne.. knape la org lain yg slalu jd mangsa..

0 comments: